Hij wil al merken! Geef ik toe?


De marketing van de mode is zodanig hevig dat ze zelfs de jongsten onder ons treffen!

Bij de tieners tussen 13 en 17 jaar is deze "merkgevoeligheid" opmerkelijk. Hun eerste doel lijkt wel om zoveel mogelijk op te gaan in de massa en bijgevolg merken te dragen!

Bij de jongere, tussen 5-7 jaar, is de mode niet blindelings volgen veel minder dramatisch en leidt dus niet tot een onmiddellijke uitsluiting. Nochtans wordt ook bij deze groep de druk steeds groter om juist die bepaalde T-shirt te dragen om toegelaten te worden tot een welbepaalde "clan".

Wanneer je kind bepaalde merken eist, is het daarom belangrijk dat je zeer standvastig blijft, zonder daarom al te streng op te treden. Het is heel begrijpelijk dat je kind op zijn leeftijdsgenoten wil gelijken om zich zo beter te kunnen integreren.

Probeer om je kind te ondersteunen zonder toe te geven aan al zijn grillen. Ook hier is de gulden middenweg niet altijd even gemakkelijk te vinden. Indien je portemonnee het toelaat, kan je bijvoorbeeld investeren in een kwaliteitsmerk voor zijn rugzak.

Maar het is belangrijk dat hij leert dat merken ook niet alles zijn. Zijn karakter, sociale geaardheid hebben een veel groter belang. De relaties onder jongeren worden ook veel meer beïnvloed door leuke activiteiten samen te organiseren en door je eigen karakter. Merkkledij maakt je heus niet sympathieker!

Barbara,

redactrice

Reacties


Meest gelezen :



Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden, …
Mijn kortingen
Onderstebove
Goed om weten is dat bij het afsluiten van een geboortelijst...
Hof Ter Daele
Boeken voor een overnachting voor mensen met een famidookaar...
Koekedoe
10% korting met de kortingscode: 'famidoo2011'...
Meer kortingen [+]

Website developed by MooGoo