Ontbijtgranen op tafel?


Bij almaar meer gezinnen komen er ‘s ochtends ontbijtgranen op tafel. Eten jullie ook cornflakes, muesli of één van de talloze varianten?



Onder ontbijtgranen verstaan we het hele assortiment gebruiksklare graanproducten. Je kan ze met warme of koude melk eten. Als we de producenten mogen geloven, vormen ze het ideale ontbijt. Maar we zijn wel iets kritischer dan dat natuurlijk.

Afhankelijk van de soort, voorzien ontbijtgranen je alleszins van koolhydraten, vezels, plantaardige eiwitten, vitamine B en ijzer. In ontbijtgranen met havermout en volle tarwe vind je meer van deze stoffen dan in rijst- en maisproducten.

De meeste kinderen kiezen voor gesuikerde ontbijtgranen. En daar wringt het schoentje. Want het suikergehalte in deze producten ligt erg hoog. Ook de ontbijtgranen met chocolade bevatten veel suiker. Je kan beter voor een ongesuikerde variant kiezen en zelf een lepeltje suiker toevoegen. Dan scoor je gezonder dan met het gesuikerde basisproduct. En je kids vinden het nog leuk ook om zelf een lepeltje suiker te mogen scheppen!

Denk je gezonder te eten door voor ontbijtgranen met vruchten te kiezen? Ook door toevoeging van gedroogde vruchten verhoogt het suikergehalte. Je krijgt er gelukkig ook vitaminen en vezels bij.

De melk bij je ontbijtgranen levert calcium, dierlijke eiwitten, vitamine B2 en B12. Laat je kinderen hun ontbijtgranen dus maar stevig overgieten met melk!

Kies je voor gezond? Wissel dan eens af! Kies niet elke dag voor hetzelfde ontbijt, maar wissel je ontbijtgranen af met bruin brood.

Reacties


Meest gelezen :



Blijf op de hoogte ! Activiteiten, recepten, wedstrijden, …
Mijn kortingen
Hotel The Oak
baby bedje- babystoel en informatiepakket...
Onderstebove
Goed om weten is dat bij het afsluiten van een geboortelijst...
Waterburcht Pietersheim
€ 2,00 i.p.v. € 2,50 per volwassene € 6,0...
Meer kortingen [+]

Website developed by MooGoo